reklama

poniedziałek, 30 maja 2016

Kotlet de volaille

Ostatnio zastanawiałam się co jeszcze można zrobić z piersi kurczaka i jednogłośnie z mężem stwierdziliśmy, że dawno nie robiłam kotleta de volaille, na które przepis dostałam jeszcze na starym mieszkaniu od sąsiadki.  Potrawa choć bardzo nam smakuje, to jednak należy bardziej do tych zapomnianych przez nas. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale wydaje mi się, że chyba wolę nowsze i prostsze rozwiązania z tego mięsa, które co dopiero zadamawiają się w naszym menu. Ale jak już postanowiliśmy to też je przygotowałam i były pyszne. Zaserwowane z ziemniakami pure i młodą kapustą duszoną ze śmietaną i koperkiem okazały się potrawą wyśmienitą i godna polecenia.

Składniki:
2 filety z piersi kurczaka
60 g zimnego masła
sól i pieprz do smaku
natka pietruszki
2 jajka
2 – 3 łyżki wody
bułka tarta
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka umyć, a następnie przekroić wzdłuż na pół nie do końca rozkroić, a następnie lekko rozbić. Tak przygotowane piersi posolić, popieprzyć, posypać posiekana natka pietruszki, a na koniec położyć połowę masła pokrojonego w słupki. Mięso zawinąć w rulon i skręcić ściśle folią, a następnie włożyć na 20 minut do zamrażalki, by się je później lepiej panierowało. Po wyjęciu z zamrażalki odwinąć folię i panierować w mące, w rozbitym z wodą jajku i bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym oleju na złoto, często obracając, żeby z każdej strony się zarumieniły. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz