reklama

wtorek, 12 kwietnia 2016

Sos chrzanowy do schabu duszonego

Jest to danie, które wymyśliłam z racji tego, że został mi po niedzielnym obiedzie schab macerowany duszony, ale bez sosu i nie bardzo wiedziałam z czym go podać. Ktoś może powiedzieć, że można taki schabik przeznaczyć na kanapki, ale mnie było go trochę szkoda, tym bardziej, że nie miałam pomysłu na obiad. I wymyśliłam schab z sosem chrzanowym (sos wg przepisu z programu kulinarnego Sowy, trochę zmodyfikowany) z kaszą gryczaną i buraczkami swojskiej roboty. Pyszne jedzonko, proste i nie drogie. Pamiętam, że w moim domu rodzinnym jak i w domu mojego męża nigdy nic się nie marnowało i tak też jest teraz u nas. 

Składniki na sos chrzanowy:
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
1/2 szkl. rosołu
1 łyżeczka musztardy
3 łyżeczki chrzanu
200 ml śmietana 18 % do sosów i zup
sól
pieprz ziołowy
pieprz biały
gałka muszkatołowa
olej rzepakowy
1 łyżka masła

Sposób przygotowania:
Na patelni z rozgrzanym olejem i masłem smażyć drobno pokrojoną cebulę i czosnek. Dodać musztardę i dokładnie wymieszać, podlać rosołem i gotować do miękkości cebuli. Następnie dodać chrzan ( ja dałam ze słoika) doprawić pieprzem ziołowym i solą. Wlać śmietanę i cały czas mieszając gotować do zgęstnienia sosu. Doprawić pieprzem białym, gałką muszkatołową i solą. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz