reklama

sobota, 9 kwietnia 2016

Pierogi leniwe

Tak jak obiecałam w poście o kluskach leniwych, że napiszę coś na temat pierogów leniwych, więc piszę. Otóż potrawa ta zwana jest pierogami leniwymi, bo kojarzy się trochę z farszem do ruskich pierogów, tak przynajmniej mi to wyjaśniono. I jeszcze jedno u tych pań, które podały mi ten przepis, pierogi leniwe podaje się okraszone stopioną słoninką z cebulka, zaś kluski leniwe na słodko z cukrem, masłem i cynamonem, dokładnie jak ja to zrobiłam. Dzisiaj przygotowałam na obiad pierogi leniwe i o dziwo okraszone słoninką faktycznie smakiem przypominają pierogi ruskie.
Są pyszne i godne polecenia. Dobrze, że jest jeszcze coś takiego jak wiejskie sklepy, w których ludzie się nie mijają jak w super marketach, ale ze sobą rozmawiają, bo dzięki temu można dowiedzieć się różnych rzeczy, czasami nawet o potrawach, których do tej pory nie znaliśmy.

Składniki:
5 – 6 ziemniaków
250 g twarogu półtłustego
jajko
2 szklanka maki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrać i ugotować, odcedzić, a następnie przecisnąć przez praskę i odstawić do ostygnięcia. Do zimnych ziemniaków dodać przeciśnięty przez praskę ser, jajko, mąki, sól, pieprz i dobrze wyrobić ciasto. Na stolnicy obsypanej mąką formować podłużne wałki i kroić jak kopytka. Wrzucać do osolonej, gotującej się wody, po wypłynięciu gotować jeszcze z 2 minutki. Podawać pierogi leniwe okraszone stopioną słoninką z cebulką. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz