reklama

sobota, 19 marca 2016

Tarta z truskawkami i pianką

Robiąc dziś remanent w zamrażalce znalazłam jeszcze truskawki mrożone i nagle naszła mnie ochota na jakieś proste, ale smaczne ciasto z truskawkami. Przypomniało mi się, że latem często robiłam tartę truskawkową, dlatego postanowiłam, ze zrobię właśnie to ciasto. Jak już pisałam tarta nigdy nie była nam znana, ale jak tak szperałam w tych przepisach mojej mamy natknęłam się na kilka przepisów na ciasta kruche z owocami.
Po dokładnej analizie wywnioskowałam, że to właśnie tarty tylko pieczone w innych foremkach i pod innym nazewnictwem. Ten przepis znalazłam w jakimś kolorowym czasopiśmie, już nawet nie wiem w jakim, bo wycięłam i włożyłam do mojego starego zeszytu, tak jakbym czuła, że na pewno się kiedyś przyda i miałam rację.

Składniki na ciasto:
2 szklanki mąki
200 g masła
4 żółtka
3 łyżki cukru

Sposób przygotowania ciasta:
Wszystkie składniki na ciasto połączyć i zagnieść ciasto,podzielić na dwie części, a następnie schłodzić w lodówce. Po schłodzeniu pierwszą częścią ciasta wylepić dokładnie formę na tartę wysmarowana masłem i posypaną bułka tartą. Ciasto nakłuć widelcem i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, żeby się podpiekło.

Składniki na piankę:
4 białka
2 budynie waniliowe bez cukru
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/4 szklanki oleju
40 dkg truskawek (mogą być mrożone)
1 łyżka cukru
1 łyżka maki ziemniaczanej

Sposób przygotowania pianki:
Białka ubić z odrobina soli na sztywną masę, pod koniec ubijania dodać cukry i nie przestając ubijania powoli dodawać proszek budyniowy. Na koniec wlewać cienka strużką olej cały czas ubijając. Tak przygotowaną piankę wyłożyć na ostudzone ciasto. Truskawki mrożone włożyć do miski, jeśli są lekko oszronione opłukać je zimna wodą i dokładnie odcedzić. Cukier i mąkę ziemniaczaną wymieszać, a następnie posypać owoce. Podrzucać owoce w misce, aby dokładnie pokryły się mieszanką mąki i cukru. Wyłożyć owoce na piankę, a następnie ciasto z lodówki zetrzeć na tarce i posypać nim całość. Włożyć do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na około 25 minut. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz