reklama

piątek, 25 marca 2016

Jajka w zalewie kminkowej

Tak robione jajka pamiętam od zawsze. Nie zdarzyło się, żeby choć raz zabrakło ich na wielkanocnym stole. Martwiłam się trochę jaka będzie reakcja mojego męża i dzieci, gdy pierwszy raz serwowałam je mojej już rodzinie. Okazało się jednak, że oni od samego początku polubili ten przysmak jajeczny i moje obawy były bezpodstawne. Teraz mieszkają osobno, ale jajka w zalewie kminkowej muszą być na ich stołach wielkanocnych jeżeli z jakiegoś powodu nie mogą być na śniadaniu wielkanocnym w domu rodzinnym.
Chociaż żadne z nich nie przepada za kminkiem, to w tym wypadku kminek im absolutnie nie przeszkadza. Na temat pochodzenia tych jajek wiem nie wiele, ale na pewno były robione w domu rodzinnym mojego ojca.
To  on właśnie wprowadził tą wielkanocną tradycję podawania tak przygotowanych jajek, która zachowała się do dziś.

Składniki:
30 jaj
3 l wody
60 g kminku całego
2 łyżki soli

Sposób przygotowania:
Jajka ugotować na twardo, wystudzić, a następnie potłuc skorupki, ale ich nie ściągać. Ugotować zalewę z dodatkiem kminku i soli. Tak przygotowane jajka włożyć do słoja, zalać zimną zalewą wraz z kminkiem i odstawić w chłodne miejsce na co najmniej trzy dni. Podawać z chrzanem, ćwikłą z chrzanem, z sosem tatarskim lub z majonezem, bo u nas każdy preferuje coś innego. Smacznego.

5 komentarzy:

  1. szkoda że wcześniej nie znałam tego przepisu!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wstawiłam jajka do gotowania zalewa się gotuje po świętach powiem jak smakowały życzę Pani i rodzinie Wesołych Swiąt

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam podobne, są rewelacyjne (a nie przepadam za kminkiem). Są dostępne we Wroclawiu w Hali Targowej.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Może nie od razu 30, ale z kilku jajek zrobię! Niestety już po świętach, bo za późno zobaczyłam ten ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis! Skąd jest Twój Tato?

    OdpowiedzUsuń