reklama

wtorek, 23 lutego 2016

Pierogi z mięsem odsmażane

Jak znalazły się pierogi w naszym menu pisałam już w którymś z postów na temat tej przepysznej potrawy. Dzisiaj jednak chciałam kilka słów skreślić na temat farszów do pierogów i sposobu serwowania ich. Kiedyś nawet do głowy mi nie przyszło, żeby robić pierogi z mięsem, obecnie najbardziej lubiane przez mojego męża, a teraz nie raz przygotowuję je na obiad. Są to jedyne pierogi, które serwuję tylko i wyłącznie odsmażane i do tej pory nie wiem czemu tak się stało. Po prostu tak nam smakują i nie chcę tego zmieniać. Pierogi z kapustą i grzybami, czy ruskie zawsze podaję polane skwarkami, a dopiero kiedy coś zostanie mi z ugotowanych to odsmażam na kolację. Tego też nauczyłam się od mojej sąsiadki, która potrafiła wszystko wykorzystać w swojej kuchni, nie pozwalając niczemu się zmarnować.

Składniki na farsz:
500 dkg mięsa gotowanego z rosołu wołowego i drobiowego
1 cebula
łyżka oleju
sól, pieprz
parę łyżek rosołu

Sposób przygotowania farszu:
Obraną cebulę pokroić w kostkę, a następnie przyrumienić na rozgrzanym na patelni oleju. Mięso pokroić na małe kawałki i zmielić wraz z przesmażoną cebulą w maszynce do mięsa. Przełożyć do miski, doprawić - farsz powinien mieć wyrazisty smak. Jeśli wyjdzie zbyt suchy, dodać odrobinę rosołu lub wody.

Składniki na ciasto:

3 szklanki maki
1 szklanka wody wrzącej
1 płaska łyżeczka soli

Sposób przygotowania ciasta:
Mąkę przesiać do miski, dodać sól i wlać wrzątek. Na początku mieszać drewnianą łyżką, by się nie poparzyć, a następnie dokładnie wyrabiać ciasto. Wałkować dość cienko, następnie wykrawać szklanką kółka, nakładać farsz i dokładnie zlepiać brzegi. Wrzucać partiami do gotującej się, osolonej wody z dodatkiem oleju. Gotować 5 minut od wypłynięcia. Pierogi wyciągnąć z wody i odstawić do wystygnięcia. Na patelni rozgrzać olej i partiami smażyć pierogi z obydwu stron na złoty kolor. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz