reklama

wtorek, 29 grudnia 2015

Modro kapusta z imbirem

O modrej kapuście już pisałam i to o dwóch wersjach, więc czas najwyższy wspomnieć o najnowszej wersji tego dodatku do rolady, czy kaczki, który na stałe zostanie w naszym menu. Miałam okazję parę razy ją jeść i o dziwo przypadła mi do gustu, choć zawsze myślałam, że nie ma nic lepszego od tradycyjnej kapusty, jaką robiło się kiedyś. Dlatego postanowiłam zrobić ją teraz na święta. Kapusta z imbirem ma wyrazisty smak, który mnie i mężowi odpowiada. Jednak są osoby, które nie mogą się przekonać do tej przyprawy i tej wersji kapusty nigdy nie polubią.
Składniki:
główka modrej kapusty
pół cebuli
1 jabłko
ocet
2 łyżki oleju
sól, pieprz i cukier do smaku
2 łyżeczki startego imbiru

Sposób przygotowania:
Kapustę poszatkować i ugotować do miękkości. Odcedzić i od razu dodać dwie łyżki octu, żeby nabrała ładnego, czerwonego koloru. Cebule obrać i drobno pokroić, a następnie dodać do kapusty. Jabłko obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać imbir, olej, a następnie doprawić solą, pieprzem i cukrem do smaku. Musi mieć smak słodko – kwaśny z wyczuwalnym smakiem imbiru. Podawać na gorąco. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz