reklama

poniedziałek, 7 września 2015

Pyszna sałatka Izy

Ja zawsze byłam przyzwyczajona do robienia sałatek tradycyjnych to znaczy, takich, które robione były w moim domu rodzinnym, czy w domu teściów, bo to one kiedyś pojawiały się na każdej uroczystości rodzinnej. Była to zawsze sałatka warzywna i sałatka z jajka, ogórka i kiełbasy najczęściej parówkowej z majonezem, bo innych nie znały nasze mamy, a nowości ich nie interesowały. Ale od czasu kiedy ja zaczęłam panować w kuchni, na imprezach rodzinnych pojawiały się coraz to nowsze sałatki. Skrupulatnie notowałam sobie różne przepisy, by później robić takie sałatki i serwować je na takich  uroczystościach . I tak jest do dziś, gdzie jestem i podają jakąś sałatkę, a akurat przypadła mi do gustu, zaraz proszę o przepis.
Zdarzały mi się sytuacje, że gospodyni nie chciała zdradzić wszystkich składników i później przy jej odtwarzaniu wychodziła mi sałatka już zmodyfikowana przeze mnie. Ale wracając do dzisiejszej sałatki, to miałam okazję ją jeść u naszych przyjaciół, o których wspominałam już przy okazji pisania posta o nalewkach. Iza bo tak nazywa się gospodyni robi tak pyszne potrawy i na gorąco i na zimno, że nie można im się oprzeć. Jedną z takich potraw jest pyszna sałatka Izy jak ją nazwałam i jest godna polecenia, tym bardziej, że wymyślona jest przez nią i jej koleżankę, a moja sąsiadkę Olę.

Składniki:
250 g tortellini z grzybami
1 sałata lodowa
1 papryka czerwona
2 ogórki zielone bez pestek
250 g pomidorków koktajlowych
2 pory sałatkowe
puszka cieciorki konserwowej
puszka groszku konserwowego
250 g jogurtu greckiego
łyżka majonezu
3 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Por pokroić na pół krążki posypać solą i odstawić, aby zmięknął. Sałatę porwać na mniejsze kawałki, dodać pokrojoną paprykę, por, ogórki zielone wydrążone i pokrojone na kostkę, pomidorki koktajlowe przekrojone na pół, odsączona cieciorkę, groszek i tortellini. Z jogurtu greckiego, majonezu i czosnku przygotować sos, którym polać sałatkę, doprawić sola i pieprzem i dokładnie wymieszać. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz