reklama

sobota, 4 grudnia 2021

Bałkanka

Przepis na to szybkie ciasto bez pieczenia dostałam od córki. Przedtem jednak miałam okazję je jeść i byłam jej smakiem zachwycona. Dlatego dzisiaj musiałam koniecznie je przygotować, aby zaskoczyć moich gości, którzy oczekują zawsze ode mnie coś nowego. Tym razem również trafiłam w ich gusta i nie obyło się bez pochwał.

 Składniki:

3 opakowania podłużnych biszkoptów 

200 g miękkiego masła

600 g serka homogenizowanego waniliowego 

250 g serka Mascarpone

200 g chałwy waniliowej

0.5 szklanki cukru

czekolada do dekoracji 

Sposób przygotowania:

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, do której dodać serek waniliowy i serek Mascarpone, a następnie zmiksować do połączenia składników.  Na koniec dodać rozdrobnioną chałwę i wymieszać.  Dno blaszki 24 cm x 24 cm wyłożonej papierem wyłożyć biszkoptami, na które rozsmarować 1/3 kremu. Na krem poukładać drugą warstwę biszkoptów i ponownie rozsmarować krem. Zakończyć trzecią warstwą biszkoptów, rozsmarować pozostały krem i udekorować startą czekoladą. Przechowywać w lodówce. Smacznego. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz