reklama

wtorek, 22 sierpnia 2017

Chlebek drożdżowy na słodko

Jak już ostatnio pisałam na grupach kulinarnych króluje chlebek ziołowy, na który ja też się dałam skusić i nie żałuję, bo wyszedł obłędny. Teraz wzorując się na nim, upiekłam chlebek na słodko wykorzystując mus jabłkowy swojskiej roboty, którym obdarowała nas nasza przyszywana szwagierka  Vera, o której wspominałam już niejednokrotnie. Wprawdzie ciasto robi się trochę z innych dodatków, bo dodaje się więcej cukru, mleko i masło, a i  sposób przygotowania też trochę inny, bo  tym razem zrobiłam to ciasto w tortownicy. Przygotowując jedno i drugie ciasto stwierdziłam, że oba przepisy są łatwe w wykonaniu.

Składniki:
600 g mąki
2 jajka
1/2 szklanki cukru
14 g drożdży suchych
szklanka letniego mleka
szczypta soli
70 g masła stopionego

Dodatkowo
Słoik musu jabłkowego
cynamon
10 g stopionego masła

Sposób przygotowania ciasta drożdżowego:
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać, a następnie zagnieść  elastyczne ciasto. Odłożyć na 60 min. do wyrośnięcia.

Sposób przygotowania chlebka na słodko:
Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, wyrobić, podsypać mąką, a następnie rozwałkować na kwadrat. Posmarować musem jabłkowym, posypać cynamonem i zwinąć całość w rulon. Tak przygotowany rulon pokroić w plastry i ułożyć ciasno w wysmarowanej masłem tortownicy. Posmarować stopionym masłem i  piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 40 minut. Można podawać posypane cukrem pudrem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz