reklama

piątek, 14 września 2018

Dżem z derenia, jabłek i śliwek

Robiłam różne przetwory, ale z derenia nigdy. I kiedy mąż z córka i wnuczką przynieśli mi dojrzały, piękny dereń, żal mi się zrobiło, że nie wszystko zużyję do przygotowania nalewki. Więc postanowiłam, że muszę wykorzystać go do przygotowania jakiegoś dżemiku z dodatkiem owoców, którymi akurat dysponowałam, czyli jabłkami i śliwkami. Jak ja nie lubię jak coś się marnuje, dlatego zawsze staram się wykorzystać owoce i warzywa, którymi mnie obdarowano, czy kupiłam ciut za dużo.

Składniki:
500 g derenia
250 g jabłek
5 - 6 śliwek
300 g cukru

Sposób przygotowania:
Umyty dereń wraz z wypestkowanymi śliwkami wrzucić do garnka z grubym dnem, dodać kilka łyżek wody i gotować do miękości, a następnie przetrzeć przez sito, aby pozbyć się pestek z derenia. Przetarty dereń ze śliwkami włożyć ponownie do garnka, dodać obrane i pokrojone jabłka, cukier i smażyć na małym ogniu. Odstawić i po ostygnięciu czynność tą powtórzyć. Gorący dżem przełożyć do słoików, zamknąć i odwrócić dnem do góry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz