reklama

środa, 13 czerwca 2018

Dżem z czereśni i czerwonej porzeczki

Czereśnie  to owoce, które najbardziej lubię. Wiedzą to zarówno moi znajomi jak i rodzinka. Dlatego też w sezonie zawsze mi tych owoców trochę podrzucą ze swoich działek. Tym razem nie było to troszkę, a całe wiadro pięknych,  dorodnych i dojrzałych czereśni przywiozła mi córka od cioci. A, że nie sposób było wszystkie przejeźdź, musiałam je w jakiś sposób przetworzyć, bo jak już kilkakrotnie wspominałam nie lubię niczego marnować w mojej kuchni.
  Długo zastanawiałam się nad tym, bo nie za bardzo wyobrażałam sobie dżemu z tych owoców. Jednak zdecydowałam, że przygotuję dżem zarówno z samych czereśni jak i z dodatkiem czerwonej porzeczki, którą również zostałam obdarowana. Dżem wyszedł pyszny i naprawdę godny polecenia.

Składniki:
1 kg czereśni
500 g czerwonej porzeczki
10 łyżek cukru

Sposób przygotowania:
Czereśnie wypestkować, a następnie wsypać do garnka. Dołożyć obrane, wypłukane porzeczki, zasypać cukrem i odstawić na 3 godziny, aż puszczą sok. Po tym czasie gotować na małym ogniu, aż część soku odparuje, a dżem zgęstnieje. Gorący wlewać do wyparzonych słoików, zakręcić i odwrotnie postawić do wystudzenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz