reklama

wtorek, 13 marca 2018

Zupa z kurczakiem, mango i brokułami

Jestem na etapie poszukiwania nowych smaków z dodatkiem owoców, którymi do tej pory nie bardzo się interesowałam. Jednym z tych owoców jest przepyszny owoc mango, który będąc dojrzałym wprost wyśmienicie smakuje. Mnie jednak to nie wystarcza i postanowiłam wykorzystać mango do przygotowania jakiś obiadowej potrawy. Postanowiłam przygotować zupę z kurczakiem, mango i brokułami, które zalegały mi spiżarkę. Do przygotowania tej zupy wykorzystałam również mleczko kokosowe, które na stałe zadomowiło się w mojej kuchni i rosół, którego raczej nigdy nie brakuje. Wyszła wyśmienita zupa, którą ryzykując podałam z makaronem, który pozostał mi po niedzielnym rosole. Polecam i zachęcam do eksperymentów w kuchni.

Składniki:
2 piersi z kurczka
1 dojrzałe mango
puszka mleczka kokosowego
2 marchewki starte na dużych oczkach
1 l rosołu
1 1/2 cebuli
2 duże ząbki czosnku
różyczki z jednego brokuła
1 łyżeczka zmielonych płatków  chili
1 1/2 łżeczki świeżo startego imbiru
płaska łyżeczka kurkumy
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka ostrej papryki
2 łyżki masła
sól
pieprz
czosnek mielony
pieprz ziołowy
curry

Sposób przygotowania:
Cebulę i czosnek obrać i pokroić w kostkę. W garnku rozgrzać masło, a następnie wrzucić cebulę i czosnek. Chwilę przesmażyć , dodać  1 łyżeczkę zmielonych płatków chili, imbir, kurkuma, papryka słodka mielona i papryka ostra mielona . Razem przesmażyć, dodać marchewkę i jescze raz przesmażyć.  Wlać rosół i chwilę gotować. W miedzy czasie piersi z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, a następnie oprószyć solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym, pieprzem ziołowym, papryką słodką mieloną, papryką ostrą mieloną. Smażyć na gorącym oleju z dodatkiem masła przez kilka minut. Tak przygotowane mieso dorzucić do marchewki. Chwilę razem gotować, aż mięso będzie miękkie. Następnie dodać   różyczki brokuła oraz obrane ze skóry i pokrojone w kostkę mango. Na koniec dodać mleczko kokosowe, doprawić solą pieprzem, pieprzem ziołowym i curry. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz