reklama

wtorek, 7 listopada 2017

Surówka z kapusty pekińskiej z gruszką po mojemu

Mając do dyspozycji gruszki postanowiłam wykorzystać jedną jako dodatek do surówki z kapusty pekińskiej. Nie miałam pojęcia, że wyjdzie taka pyszna surówka. Jakoś gruszka nigdy nie pasowała mi do tego typu dodatków, ale w końcu przełamałam się i nie żałuję. Według mnie jest to surówka nr 1 w naszym menu.

Składniki na surówkę:
mała kapusta pekińska
2 średnie marchewki
jabłko
gruszka
sól
sos winegret

Sposób przygotowania surówki:
Kapustę pekińską drobno poszatkować, marchewki obrać i zetrzeć na tarce o małych oczkach, dodać do kapusty, wymieszać, a następnie posolić i odstawić na kilka minut.  Jabłko i gruszkę obrać,  zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać sos winegret i wszystko razem wymieszać. Smacznego.

Składniki na sos winegret:
1 łyżka soku z cytryny
3 łyżki oliwy lub oleju
szczypta soli
świeżo zmielony pieprz czarny
1 łyżeczka musztardy

Sposób przygotowania sosu:
Do słoiczka małego wlać sok z cytryny, dodać sól, oliwę , musztardę, pieprz. Zakręcić słoiczek i dobrze potrząsnąć, aby wszystkie składniki się dokładnie wymieszały.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz