reklama

środa, 25 października 2017

Potrawka z brukselki po mojemu

Wraz z mężem uwielbiamy brukselkę, dlatego co jakiś czas przygotowuję ją na obiad. Jednak  ta tradycyjnie przygotowana czyli z masełkiem i tartą bułką trochę nam się już przejadła, więc postanowiłam przygotować coś nowego z jej udziałem. Pierwszy pomysł, który wpadł mi do głowy to jarska potrawka, ale w lodówce jeszcze znajdował się boczek wędzony i kiełbasa, które postanowiłam dodać i w ten sposób znacznie ją wzbogacić. Danie, które wyszło z takiej mieszaniny było wyśmienite, a odgrzane następnego dnia jeszcze lepsze.

Składniki:
500 g brukselki
3 marchewki
kawałek białej części pora
2 ziemniaki
2 pomidory
2 kawałki kiełbasy mocniej wędzonej
200 g boczku wędzonego
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1/2 l wody
olej
sól
świeżo mielony pieprz
pieprz ziołowy
chili

Sposób przygotowania:
Brukselkę obrać z wierzchnich liści, a następnie większe przekroić na pół. Por obrać i pokroić w pół talarki. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o większych oczkach. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Tak przygotowane warzywa wrzucić na gorący olej i przesmażyć.. Dodać obrane ze skórki pomidory, przełożyć do garnka i zalać wszystko 0,5 l wody. Dusić do miękkości warzyw. Kiełbasę i boczek pokroić w kostkę i przesmażyć, a następnie dodać do warzyw. Dodać łyżkę koncentratu pomidorowego. Doprawić solą, pieprzem, chili i pieprzem ziołowym. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz