reklama

piątek, 20 października 2017

Jarski kapuśniak z dodatkiem cukinii i papryki

Mąż ostatnio zażyczył sobie jarski kapuśniak , który kiedyś robiłam.  Oczywiście obiecałam, że niebawem zrobię i dotrzymałam obietnicy z tym, że przygotowałam inną wersję tego kapuśniaku. Wyeliminowałam marchew i inne jarzyny.  Dodając za to cukinię i paprykę wzbogaciłam smakowo kapuśniak. Ponadto dodałam trochę innych przypraw, dlatego wyszedł taki dobra. Mąż był zaskoczony, ale pozytywnie i już wspominał o powtórce.

Składniki:
1/2 główki kapusty szpiczastej (może być biała)
1 papryka czerwona
1/2  cukinia
2 średnie ziemniaki
puszka krojonych pomidorów
1/2 cebuli
świeży koperek
sól
pieprz
pieprz ziołowy
kminek
liść laurowy
kilka kulek ziela angielskiego
 olej
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać 3 łyżki oleju, dodać masło, a następnie poszatkowaną kapustę, którą przesmażyć. Przełożyć do garnka. Na patelni rozgrzać powtórnie kilka łyżek oleju, na który wrzucić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę, wydrążoną  i startą na tarce o dużej oczkach cukinię oraz pokrojoną w kostkę paprykę i ziemniaki. Wszystko przesmażyć, a następnie dodać do kapusty. Zalać wodą, posolić, dodać listek laurowy,  ziele angielskie, kminek i gotować do miękości. Dodać pomidory, przyprawić pozostałymi przyprawami, chwilę jeszcze gotować, odstawić. Na koniec wsypać pokrojony drobno koperek. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz