reklama

sobota, 14 października 2017

Babka cytrynowa

Od dawna chodzi za mną babka cytrynowa. Pamiętam, że w moim domu rodzinnym, gdy mama nie miała za dużo czasu, bo pracowała, taką babkę ukręciła nie raz dopiero w niedzielę rano, by było coś słodkiego do popołudniowej kawki. Jednak nie zawsze była cytrynowa. Była marmurkowa, czyli z dodatkiem kakao, piaskowa, którą uwielbiał mój tata i nie raz wykombinował jakiś krem do niej. Niestety,wtedy byłam za mała, by zapisywać jego pomysły cukiernicze, a szkoda bo by mi się teraz przydały. Zaś orzechową robiła moja teściowa i przepis posiadam. Dlatego w niedługim czasie przygotuję i taką.

Składniki:
5 jajek
3/4 szklanki cukru
szczypta soli
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
200 ml oleju
1 cytryna

Sposób przygotowania:
Jajka ubić z szczyptą soli i cukrem  na puszystą masę, a następnie dolewać olej,  sok z cytryny i startą skórkę z cytryny, cały czas miksując. Dodać obydwie przesiane mąki wraz z proszkiem do pieczenia i wymieszać mikserem na najmniejszych obrotach. Formę wysmarować masłem i obsypać mąką, a następnie wlać ciasto. Piec w nagrzanym do 175 stopni piekarniku 40 minut. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz