reklama

środa, 23 sierpnia 2017

Placki ziemniaczane z dodatkiem mięsa mielonego

Przeglądając moje przepisy w poszukiwaniu czegoś dobrego na obiad natknęłam się na przepis na babkę ziemniaczaną z mięsem mielonym i od razu pomyślałam, że mogłabym tym razem przygotować placki ziemniaczane z dodatkiem mięsa mielonego. Bardzo byłam ciekawa jak to będzie smakować. Przepis zmodyfikowałam, ponieważ w tym wypadku mięso nie mogło być surowe tak jak w babce. Przesmażyłam z cebulką i dodałam do tartych ziemniaków, z tym, że tarłam na dużych oczkach. Placki wyszły przepyszne. Można je podawać z różnymi sosami, ewentualnie z ulubionym ketchupem.

Składniki:
500 g mięsa mielonego
8 ziemniaków
1 cebula
1 jajko
2 łyżki mąki
olej do smażenia
sól
pieprz
pieprz ziołowy
majeranek

Sposób przygotowania:
Obrać i pokroić drobno cebulę, a następnie przesmażyć na oleju. Dodać mięso mielone doprawić solą. pieprzem i razem wszystko dokładnie  przesmażyć. Odstawić do wystygnięcia. Ziemniaki obierać, dokładnie wypłukać  i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać mięso mielone, jajko, mąkę, przyprawy i dokładnie wymieszać. Smażyć placki na rumiano. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz