reklama

sobota, 6 sierpnia 2016

Zupa z ogórków małosolnych po mojemu

Jak długo żyję nigdy nie miałam jeszcze okazji jeść zupy z ogórków małosolnych, ba nawet nie słyszałam, żeby moi znajomi takową robili. Dlatego tez pomyślałam sobie, że muszę koniecznie ugotować taką zupę, by się przekonać czy będzie tak smaczna jak zupa z kiszonych ogórków. Zastanawiałam się jednak jak by ją zrobić, żeby była inna niż ta tradycyjna i wymyśliłam. Jest to po części zupa krem z dodatkiem kosteczek ziemniaków, koperku i śmietany.
Nawet nie przypuszczałam, że ta wersja będzie tak dobra. Czasami warto pokombinować, coś zmienić, albo zastosować zupełnie nowy produkt, (bo przecież ogórki małosolne to nie to samo co ogórki kiszone, zdecydowanie różnią się w smaku), by się przekonać, że z produktów, których nie bierzemy wcale pod uwagę wychodzą super potrawy nie tylko zupy.

Składniki:
4 - 5 ogórków małosolnych
2 -3 mniejsze marchewki
1/2 cebuli
1 -2 ząbki czosnku
4 – 5 większych ziemniaków
łyżka masła
sól, pieprz
pieprz ziołowy
listek laurowy
kilka ziarenek ziela angielskiego
koperek
śmietana

Sposób przygotowania:
Ogórki małosolne oraz obraną marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Masło stopić na patelni, a następnie wrzucić starte warzywa i wszystko razem przesmażyć, ewentualnie dolać trochę wody lub soku z ogórków, żeby się nie przypaliły i dusić jeszcze chwilę. W między czasie przygotować ziemniaki, które należy obrać i pokroić w kostkę, a następnie ugotować w osolonej wodzie, nie dopuścić by się rozgotowały. 2/3 ziemniaków wyciągnąć na miseczkę, do reszty dodać podduszone warzywa, dodać listek laurowy, ziele angielskie i gotować około 15 minut. Po tym czasie wyciągnąć ziele i listek laurowy, a następnie całość zmiksować na krem, jeśli będzie za gęsty dolać wody i jeszcze raz przegotować. Zupę podawać z odłożonymi ziemniakami, posypaną koperkiem, a jak ktoś lubi z dodatkiem śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz