reklama

sobota, 23 lipca 2016

Ciasto jogurtowe ze śliwkami

Ktoś mnie kiedyś poczęstował takim ciastem i choć stanowczo wolę ciasta drożdżowe z owocami, to ciasto mi zasmakowało, ale zupełnie o nim zapomniałam. Jak już pisałam kiedyś nie znosiłam ciast, ciasteczek i wszelkich wypieków z dodatkiem proszku do pieczenia, ale to się już dawno zmieniło i teraz uzupełniam nasze menu o tego rodzaju ciasta, na które przepisy cierpliwie czekały na swoją kolej.
Ciasto jogurtowe według tego przepisu, który już nawet nie wiem od kogo dostałam, bo tyle się tego nazbierało wyszło puszyste, lekkie i bardzo smaczne, dlatego postanowiłam, że od teraz często będzie gościć na naszym stole i to z dodatkiem nie tylko śliwek.

Składniki:
1 szkl. jogurtu naturalnego
2/3 szkl. oleju
4 szkl. mąki
4 jajka
3/4 szkl. cukru
3-4 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
700 g śliwek

Sposób przygotowania:
Do miski wlać jogurt naturalny, olej, przesianą wraz z proszkiem do pieczenia mąkę, jaja, cukier i cukier waniliowy, a następnie wszystko dokładnie wymieszać mikserem. Tak przygotowane ciasto wyłożyć na blachę 40 cm x 40 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Na ciasto układać wypestkowane, pokrojone na połówki śliwki. Piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku około 40 min, do suchego patyczka. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz