reklama

wtorek, 12 stycznia 2016

Nalewka brzoskwiniowa

Dziś zabrałam się za remanent w naszym barku z nalewkami i przypomniało mi się, że nic nie pisałam o moich nalewkach oprócz tej z aronii. Dlatego koniecznie muszę na moim blogu dodać wpisy dotyczące nalewek, które robiłam w ubiegłym roku, bo niedługo ani kropelki z nich nie zostanie i nie będę mogła je uwiecznić nawet na zdjęciu. Nalewki wyszły wyśmienite, część z nich porozdawałam przyjaciołom i rodzince, by mieli okazję pokosztować tych wyśmienitych trunków, które pije się dla zdrowotności, a resztę zostawiłam dla nas. Najlepsza według nas jest nalewka wiśniowa, ale brzoskwiniowa, na która przepis podaję dzisiaj jest również bardzo dobra i aromatyczna.

 Składniki
1,5 kg dojrzałych brzoskwiń
1/2 l spirytusu
1/2 l wody
1/2 kg cukru

Sposób przygotowania:
Dojrzałe brzoskwinie dokładnie umyć, wypestkować i pokroić na mniejsze kawałki, zalać spirytusem zmieszanym z woda i odstawić na co najmniej 6 tygodni. Po tym czasie zlać całą ciecz, a pozostałe owoce zasypać cukrem i odstawić w ciepłe miejsce na trzy tygodnie, co jakiś czas potrząsając słoikiem, żeby cukier dobrze się rozpuścił. Gdy cukier się rozpuści przecedzić owoce i powstały syrop połączyć z cieczą odlaną na początku. Rozlać do butelek i pozostawić na co najmniej dwa miesiące. Na zdrowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz