reklama

piątek, 4 grudnia 2015

Tostowe krokiety ze szpinakiem i pieczarkami

Dzisiaj nie mając pomysłu na obiad postanowiłam wykorzystać to co akurat miałam w lodówce. Były to pieczarki, szpinak, ser żółty, cebula, składniki, które doskonale nadają się na farsz. Jednak jeśli chodzi o potrawę, która można z tego przyrządzić, to nagle przypomniało mi się, że gdzieś czytałam, że można wykorzystać chleb tostowy zamiast naleśników do zrobienia krokietów, a że często jem tosty, to chleb tostowy mam zawsze w domu. I w ten sposób powstało szybkie, a jakie smaczne danie obiadowe, które będę robiła częściej, ale z różnymi farszami. Na początek krokiety ze szpinakiem, które okazały się strzałem w dziesiątkę.
Składniki:
300 g mrożonego szpinaku
200 g pieczarek
200 g sera żółtego startego
1 mała cebula
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki jogurtu naturalnego
łyżka masła
sól i pieprz do smaku
chleb tostowy

Sposób przygotowania:
Cebulę i pieczarki pokroić w drobna kostkę, a następnie podsmażyć na maśle. Dodać szpinak i dusić do rozmrożenia, co jakiś czas mieszając. Doprawić solą i pieprzem. Dodać wyciśnięty ząbek czosnku. Razem wszystko mieszamy, dodajemy jogurt i ser żółty, jeszcze raz mieszamy i zostawiamy na małym ogniu około 5 minut cały czas mieszając. Z chleba tostowego odciąć skórkę, a następnie każdą kromkę cienko rozwałkować. Kromki posmarować farszem, a następnie zwinąć. Tak przygotowane krokiety obtaczać w jajku, bułce tartej i smażyć na oleju. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz