reklama

czwartek, 13 września 2018

Zupa krem z warzyw i gruszki


Tym razem poniosła mnie fantazja do tego stopnia, że postanowiłam wykorzystać wszystkie warzywa, które pozostały mi po przygotowaniu różnych potraw i ugotować zupę jakiej jeszcze nie było. Z czystej ciekawości  dodałam jeszcze gruszkę, no i oczywiście mój ulubiony dodatek, czyli mleczko kokosowe. Było to bardzo dobre posunięcie, bo powstała zupa o nieziemskim smaku i aromacie.
Składniki:
mała cukinia
1/2 brokuła
1/2 kalafiora mniejszego
2 marchewki
2 małe ziemniaki
2 łyżki groszku zielonego konserwowego
100 g fasolki szparagowej zielonej
1/2 cebuli
1 gruszka
1 łyżka rosołu
1 łyżka masła
1/2 puszki mleczka kokosowego
1 l rosołu
1/2 kurkumy
1/2 łyżki kminu rzymskiego
gałka muszkatołowa odrobina
1/2 łyżeczki imbiru
sól
pieprz

Sposób przygotowania:
Olej rozgrzać na większej patelni, dodać masło, a następnie dodać obraną, pokrojoną w kostkę cebulę. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a następnie dorzucić do cebuli. Chwilę razem smażyć. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę i dodać również do warzyw. Podzielić brokuł i kalafior na małe różyczki, a większe przekroić na pół, fasolkę obrać i pokroić na mniejsze kawałki, a następnie  dorzucić do reszty warzyw. Chwilę razem smażyć, cały czas mieszając, dolać trochę rosołu, dodać pół łyżeczki imbiru i zostawić na małym ogniu. Przełożyć do garnka, zalać rosołem, dodać obraną,  pokrojoną gruszkę, groszek konserwowy i gotować do miękkości. Warzywa zmiksować na gładki krem. Postawić na kuchence, dodać mleczko kokosowe , delikatnie wymieszać i chwilę razem pogotować. Przyprawić solą, pieprzem,  kurkumą, kminem rzymskim i gałką muszkatołową. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz