reklama

poniedziałek, 5 marca 2018

Gulasz z dodatkiem kapusty kimichi

Nigdy nie miałam okazji jeść koreańskiej zupy z kimichi, czy gulaszu, ale mimo to postanowiłam moją kapustę kimichi, którą ostatnio ukisiłam wykorzystać do dania bardziej europejskiego bez dodatku tych ostrych sosów typu gukganjang, czy past  gochujang na bazie chili.  Przygotowałam gulasz z mięsa wieprzowego (wykorzystałam końcówkę schaby bardziej przerośniętego), który pokroiłam w paski i zamarynowałam w przeciśniętych ząbkach czosnku wymieszanego ze startym imbirem, pieprzem ziołowym i magi.  Długo zastanawiałam się co można jeszcze dodać i padło na cebulę, której nie może zabraknąć w żadnym gulaszu. Z dodatkiem tej pysznej kapusty wyszło wyśmienite danie, o wyjątkowym, pikantnym smaku, które zaserwowałam z ziemniakami.
Składniki:
400 g mięsa  mięsa wieprzowego (wykorzystałam końcówkę schaby bardziej przerośniętego)
pieprz ziołowy
sól
2 łyżeczki startego imbiru
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
1 duża cebula pokrojona w piórka
2 szklanki kapusty kimichi

Sposób przygotowania:
Mięso pokroić w paski, a następnie wymieszać z przyprawami i odstawić na godzinę.  Do garnka z grubym dnem wlać trochę oleju, a następnie na gorący olej wrzucić mięso. Mięso obsmażyć z każdej strony, dodać cebulę pokrojoną w piórka. Chwilę razem dusić, a następnie podlać wodą i dusić do miękkości mięsa. Na koniec dodać kapustę kimichi i razem wszystko dusić do miękkości. Doprawić ewentualnie solą. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz