reklama

sobota, 23 września 2017

Przekładaniec kawowy bez pieczenia wersja 2

Przeglądając ostatnio moje  karteczki z przepisami, które otrzymywałam od moich znajomych, u których miałam okazję jeść coś co przypadło mi do gustu, znalazłam prosty przepis na szybkie ciasto bez pieczenia. Przekładaniec kawowy bez pieczenia doskonale nadawał się na poczęstunek dla gości, którzy rano oznajmili mi, że po południu wpadną na urodzinową kawkę do mojego męża. Nawet się nie spodziewali, że poczęstujemy ich swojskim ciastem i w dodatku tak pysznym. Znowu zaskoczyłam wszystkich i udowodniłam, że w tak krótkim czasie  jeżeli tylko się chce  można przygotować coś pysznego. Pozostali goście zaproszeni na sobotę będą mieli okazję delektować się już zupełnie innym ciastem, ale o tym już w innym poście.
 Składniki:
43 szt. herbatników
600 ml mleka
2 żółtka
2 budynie waniliowe bez cukru
3/4 szkl.cukru
250 g masła
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
400 ml śmietany 30 %
2 op. śmietan fix
1 łyżka cukru pudru
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania:
Budynie rozrabiać  w 1/2 szklance mleka, dodać żółtka, cukier i dokładnie wymieszać. Resztę mleka zagotować. Do gotującego mleka wlać rozrobiony budyń, a następnie cały czas mieszając gotować do momentu zgęstnienia budyniu. Odstawić do ostygnięcia. Gdy budyń wystygnie zmiksować z masłem i kawą rozpuszczalną. Spód blaszki wyłożyć
papierem do pieczenia, a następnie herbatnikami, na które wyłożyć i dokładnie rozprowadzić 1/2 masy kawowej.  Następnie ułożyć drugą warstwę herbatników i pokryć resztą kremu. Na krem ułożyć trzecią warstwą herbatników.  Na herbatniki rozprowadzić ubitą śmietanę i posypać startą czekoladą. Odstawić ciasto do lodówki do stężenia mas. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz