reklama

poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Zupa krem z wężowego ogórka zielonego, pora i marchewki


Pisałam już o zupie z ogórków zielonych, skąd wziął się pomysł i tak dalej. Dlatego teraz pozostało mi tylko napisać o tym, że zupę tą można w różny sposób modyfikować po przez dodawanie różnych składników. Okazja trafiła się, kiedy otrzymałam od szwagrostwa piękne, dorodne ogórki wężowe , które rosną na ich ogródku.  Swój eksperyment rozpoczęłam dodając ostatnio ziemniaki dla jej zagęszczenia, eliminując serki topione. Tym razem wyeliminowałam cebulę zastępując ją porem, dodałam jeszcze marchewkę i czosnek, wprawdzie granulowany, ale smak i tak się wyostrzył. Z tej mieszanki wyszła doskonała zupa krem, którą mogę śmiało polecić.

Składniki:
1 średni ogórek wężowy
1 por
1 marchewka
2 większe ziemniaki
4 szklanki rosołu
2 łyżki koperku
gałka muszkatołowa
pieprz ziołowy
czosnek granulowany
sól
pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Na patelni roztopić masło, na które wrzucić pokrojoną białą część  pora. Chwilę podsmażyć.


Następnie dodać  startą na dużych oczkach marchewkę, przesmażyć  3 minuty.


Po tym czasie dodać obrane i starte na dużych oczkach ogórki wężowe.


Na koniec dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Chwilę razem smażyć.  Zawartość patelni wrzucić do garnka z rosołem i gotować do miękkości. Następnie odstawić, po czym zblendować do uzyskania konsystencji kremu. Całość doprawić solą,  pieprzem, pieprzem ziołowym, gałką muszkatołową i czosnkiem granulowanym. Zupę krem podać posypaną koperkiem . Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz