reklama

wtorek, 18 kwietnia 2017

Zupa gulaszowa z piersi z kurczaka

Przeglądając, a zarazem porządkując wszystkie moje przepisy zapisywane i w zeszycie i na kartkach, a także te wycięte z gazet natknęłam się na przepis na zupę gulaszową z mięsem wołowym i postanowiłam inspirując się tym przepisem przygotować taką zupę ale z dodatkiem piersi z kurczaka. Zmodyfikowałam ją trochę dodając co nie co od siebie i wyszła pyszna, pożywna zupa gulaszowa, którą znów zaskoczyłam bardzo pozytywnie mojego testera.
Składniki:
2 pojedyncze piersi z kurczaka
2 łyżki masła
2 łyżki oleju
1 1/2 cebuli
2 papryki czerwone
350 g pieczarek
puszka krojonych pomidorów
1 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki chili
3 -4 ogórki kiszone
1 1/2 l rosołu
100 g śmietany 30 %
1 łyżka mąki pszennej
3 - 4 ziela angielskie
liść laurowy
sól
pieprz
pieprz ziołowy
czosnek granulowany

Sposób przygotowania:

Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Pieczarki obrać i pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i łyżkę masła, a następnie wrzucić cebulę. Chwilę przesmażyć i dodać pieczarki. Razem przesmażyć, dodać paprykę słodką, wymieszać i jeszcze chwilę smażyć, żeby pieczarki i cebula nabrała koloru od papryki. Tak przygotowane pieczarki wrzucić do garnka, w którym przygotowany będzie gulasz. Piersi z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, a następnie oprószyć solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym. Smażyć na gorącym oleju z dodatkiem masła przez kilka minut. W między czasie obrać z gniazd nasiennych papryki, umyć i pokroić w kostkę, a następnie dorzucić do kurczaka, Chwilę razem smażyć, obsypać ostrą papryką i wymieszać. Dodać do pieczarek. Wszystko zalać rosołem. Wrzucić listek laurowy, ziele angielskie i gotować do miękkości. Następnie dodać starte na tarce o dużych oczkach ogórki kiszone i pomidory.  Gotować jeszcze chwilę, a następnie zaprawić zupę śmietaną z mąką. W tym celu do słoiczka wlać trochę wody, wsypać mąkę, dodać śmietanę, zakręcić słoik i dokładnie wstrząsnąć słoikiem, żeby wszystko się dobrze połączyło. Słoik odkręcić dodać trochę gorącej zupy i jeszcze raz wstrząsnąć, żeby śmietana się zahartowała. Całość wlać do zupy i wymieszać. Zupę doprawić solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Podawać z pieczywem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz