reklama

piątek, 14 kwietnia 2017

Pasztet z jajek

Przepis na pasztet z jajek przyniósł mi kiedyś mój mąż, który będąc u swojej rodziny miał okazję go skosztować. A, że mu bardzo zasmakował wziął przepis, bym go przygotowała. Jednak jakoś nie było okazji, potem zapomniałam i dopiero teraz przygotowując menu świąteczne, mąż nie omieszkał mi o nim przypomnieć. Cóż miałam zrobić, chociaż nie do końca byłam do niego przekonana, spełniłam prośbę męża i przygotowałam go. Jakie było moje zdziwienie, kiedy go spróbowałam. Jest naprawdę pyszny, a z dodatkiem ćwikły wprost wyśmienity.

Składniki:
10 ugotowanych jajek
3 jajka surowe
2 średnie cebule
200 g pieczarek
150 g  startego żółtego sera
szklanka bułki tartej
1/2 szkl. gęstej śmietany
3 -4 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
łyżka oleju
łyżka masła
sól
świeżo zmielony pieprz

Sposób przygotowania:
Ugotowane na twardo jajka obrać i przecisnąć przez praskę do ziemniaków. Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę obrać i drobno pokroić, a następnie podsmażyć wraz z pieczarkami na mieszance oleju z masłem. Do rozdrobnionych jajek dodać wystudzone pieczarki z cebulą, starty ser, natkę pietruszki, bułkę tartą, jajka surowe i śmietanę. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić na ostro solą i pieprzem. Tak przygotowaną masę jajeczną przełożyć do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą foremki keksowej. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 60 minut. Podawać na zimno, pokrojoną w plastry z dodatkiem ćwikły z chrzanem lub samego chrzanu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz