reklama

sobota, 29 kwietnia 2017

Murzynek z masą bakaliową Sylwii

Jadłam różne ciasta na bazie murzynka, ale to jest wyśmienite, zwłaszcza dla amatorów bakalii. Przygotowując to ciasto od razu wpadł mi pomysł, by je trochę urozmaicić i po przekrojeniu murzynka posmarowałam go marmoladą z jeżyn, którą akurat miałam pod ręka, prezent od Very mojej przyszywanej szwagierki. Przepis dostałam od dziewczyny mojego syna Sylwii już miesiąc temu, ale postanowiłam ciasto zrobić jak córka z rodzinką wróci z urlopu. Dlatego dzisiaj je upiekłam, bo jutro wracają.

Składniki na ciasto:
1 kos. margaryny mlecz.
2 szkl.cukru
4 łyżki kakao
0,5 szkl. wody
4 jajka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Sposób przygotowania ciasta :
Margarynę rozpuścić, dodać cukier, kakao, a następnie razem gotować, dodać wodę i jeszcze chwilę razem gotować, aż się rozpuści całkowicie cukier. Po ostygnięciu masy dodać 4 jajka, 2 szklanki mąki przesianej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia i szczypta soli, wszystko dokładnie wymiksować i wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec  około 40 minut do suchego patyczka.

Składniki na masę bakaliową:
250 g masła
1 szklanka mleka
1 szklanka cukru
1 szklanka orzechów włoskich
1 szklanka rodzynek
1 szklanka kokosu

Sposób przygotowania:
Rozpuścić masło w garnku, a następnie dodać wszystkie pozostałe składniki. Gotować na małym ogniu do uzyskania jednolitej masy. Nie dopuścić do wystygnięcia, bo masa stwardnieje i nie można jej będzie nałożyć na ciasto.

Dodatkowe składniki:
600 ml śmietany 30%
2 łyżeczki cukru pudru
3 śmietan fix
słoiczek marmolady czy dżemu

Składanie ciasta
Po wystygnięciu ciasta zdjąć papier, ciasto przekroić wzdłuż. Na tak przygotowane ciasto rozsmarować marmoladę i przykryć górną warstwą ciasta. Następnie nałożyć masę bakaliową, a na masę bitą śmietanę. Całość wykończyć posypując wierzch kakao. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz