reklama

piątek, 28 kwietnia 2017

Ciasto Brownie

To bardzo czekoladowe ciasto wywodzące się z kuchni amerykańskiej  jadłam kiedyś u znajomych i bardzo mi smakowało. Jednak zupełnie o nim zapomniałam, bo było to w czasach, kiedy nie za bardzo rwałam się do pieczenia ciast, o czym już niejednokrotnie wspominałam. Ostatnio spotkałam się z czekoladą o smaku Brownie i przypomniało mi się o tym bardzo czekoladowym cieście. Upiekłam, podałam z bitą śmietaną i owocami. Ciasto to jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu, dlatego można je przygotować nawet w niedzielny poranek.

Składniki:
200 g masła
200 g gorzkiej czekolady (85% kakao)
3 jajka
1 1/3 szklanki cukru
łyżeczka cukru waniliowego
3/4 szklanki mąki
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, a następnie wystudzić. Jajka ubić z cukrem do białości, dodać mąkę, szczyptę soli i wymieszać. Do tak przygotowanej masy powoli wlewać masę czekoladową cały czas miksując. Wlać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę o wymiarach 23 x 28 cm. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 20 min. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz