reklama

piątek, 9 września 2016

Domowy baileys z krówek

Zakładając swój blog założyłam już na początku, że od czasu do czasu będę też zamieszczać na nim przepisy na różne nalewki i likiery na bazie spirytusu. I tak też się stało. Zamieściłam już kilka przepisów na pyszne, słodkie alkohole, ale brakuje jeszcze kilka takich, które lubię i częstuję moich gości. Jednym z nich jest domowy baileys z krówek, który właśnie teraz będąc u córki przygotowałam, bo to jest likierek, którym córka od czasu do czasu lubi  podelektować się  przy popołudniowej kawce, zresztą tak samo jak ja.
Przepis ten dostałam od znajomej, która uwielbia robić własne likiery, a potem częstuje nimi wszystkich, którzy ją odwiedzają i naprawdę nie sposób im się oprzeć, bo są rewelacyjne.

Składniki:
450 g krówek
400 ml wody
250 ml spirytusu
500 ml śmietany 30 %

Sposób przygotowania:
Krówki włożyć do rondelka, zalać przegotowaną, gorącą wodą i gotować do całkowitego rozpuszczenia się cukierków. Odstawić do ostudzenia, a następnie dolać spirytus, dokładnie wymieszać. Na koniec wlać śmietanę i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Przelać do butelek i przechowywać w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz