reklama

czwartek, 11 sierpnia 2016

Tortilla z kurczakiem i warzywami

Ostatnio robiąc zapiekankę schabowo – warzywną zostało mi kilka składników. Aby nie dopuścić do ich zmarnowania, postanowiłam wykorzystać je do przygotowania czegoś równie pysznego jak ta ostatnia zapiekanka, a że akurat pod ręką miałam tortille pszenno – razowe zakupione już jakiś czas temu, więc padło na nie. Nie zastanawiając się długo nad farszem zrobiłam istny misz masz, tym razem z kurczakiem w roli głównej, który tak zasmakował mężowi i synowi akurat będącemu u nas w odwiedzinach, że obiecałam im w niedługim czasie powtórkę, ale zmodyfikowaną i to dokładnie. Już mam na nią pomysł, ale to już innym razem.

Składniki:
6 tortilli pszenno – razowej
2 pojedyncze piersi z kurczaka
papryka czerwona
papryka zielona
mniejszy kabaczek
cebula
kilka pieczarek
2 pomidory
10 plasterków sera żółtego
sól, pieprz
pieprz ziołowy
papryka ostra
ketchup ziołowy
olej
łyżka masła

Sposób przygotowania:


Piersi z kurczaka pokroić w paseczki i przesmażyć na oleju z dodatkiem masła, dodać obraną i pokrojoną cebulę. Z papryki wydrążyć nasiona, umyć i pokroić w paseczki. Kabaczek obrać i pokroić w kostkę ( jeśli są większe nasiona, wtedy wydrążyć). Pomidory obrać ze skórki, pokroić w kostkę. Umyć i pokroić w plasterki pieczarki. Tak przygotowane warzywa i pieczarki dorzucić do mięsa i razem wszystko dusić. Doprawić solą i pieprzem i pozostałymi przyprawami na pikantnie.



Tortille rozłożyć, na każdą położyć plasterek sera, a następnie nałożyć farsz. Zawijać jak krokiety.



Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdą tortillę położyć po dwa paski sera żółtego. Zapiekać w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 30 min. Do chwili rozpuszczenia sera. Podawać polane ketchupem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz