reklama

sobota, 13 sierpnia 2016

Sałatka z ogórków i marchewki bez octu

Dawno nie robiłam tej sałatki, a to z tego powodu, że nie było takiego urodzaju na ogórki jak obecnie i zawsze ogórki, które zebraliśmy w naszym ogródku w pierwszej kolejności trafiały do słoików w całości i kisiłam je, a na sałatkę już nie starczało. Mogłam je wprawdzie dokupić, ale dwa razy w życiu zrobiłam to i dwa razy przetwory z nich były do niczego. Dlatego teraz wierzę tylko w nasze ogródkowe ogóreczki, które mnie jeszcze nigdy nie zawiodły.
Mając teraz taki urodzaj stwierdziłam, że dobrze było by wrócić do tej sałatki, która nie dość, że jest smaczna, to jeszcze bardzo zdrowa, bo bez grama octu.

Składniki:
5 kg ogórków
1 kg marchewki
4 cebule
5 – 6 ząbków czosnku
trzy duże suche baldachimy kopru
5 płaskich łyżek soli niejodowanej

Sposób przygotowania:
Ogórki dokładnie umyć i zetrzeć na plasterki. Marchew obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę obrać i pokroić w piórka. Czosnek obrać i zetrzeć na tarce. Wszystkie składniki przełożyć do dużej miski, dodać sól, nasiona z baldachimu kopru i dokładnie wszystko wymieszać. Nakryć ściereczką i odstawić na całą noc. Rano nałożyć ciasno do słoików tak by na górze ukazał się sok. Zakręcić i odstawić na czas fermentacji na jakąś tackę, gdyby sok wyciekał ze słoików. Po kilku dniach wynieść w chłodne miejsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz