reklama

czwartek, 5 września 2019

Comber królika duszony z pieczarkami i białym winem

O króliku pisałam już dawno temu, więc nie będę się powtarzać skąd się wziął w naszej kuchni. Chcę jednak nadmienić, że w dalszym ciągu bardzo lubimy ten rodzaj mięsa, dlatego postanowiłam co jakiś czas przegotowywać co raz to inne potrawy z udziałem królika. Tym razem przygotowałam comber królika duszony z pieczarkami i białym winem. Tak przygotowanego królika zaserwowałam z kaszą i buraczkami. Oj! jakie to było pyszne. jak zwykle zaskoczyłam mojego ślubnego.

Składniki:
comber z królika
200 g pieczarek
1 cebula
łyżka masła
100 ml białego wina wytrawnego
sól
pieprz
czosnek granulowany
150 ml śmietany kwaśnej
1 łyżka mąki
olej

Sposób przygotowania:
Comber natrzeć przyprawami i odstawić na godzinę do lodówki. Na patelni rozgrzać masło, a następnie wrzucić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę, chwilę przesmażyć. Dodać pokrojone pieczarki. Przesmażyć razem dwie minuty, a następnie dodać wino i dusić do odparowania cały czas mieszając. Zawartość patelni przełożyć na talerz. Na tej samej patelni rozgrzać olej, a następnie z każdej strony przesmażyć mięso. Zalać mięso wodą i dusić. W międzyczasie wrzucić odłożone pieczarki przesmażone z cebulą. Gdy mięso i pieczarki będą  miękkie zrobić sos. W tym celu mąkę wymieszać z wodą, a następnie wlać do sosu cały czas mieszając, by nie zrobiły się gródki. Śmietanę rozmieszać z paroma łyżkami sosu i wlać całość do sosu i wymieszać. Doprawić solą i pieprzem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz