reklama

sobota, 2 lutego 2019

Ciasteczka z pulpy owocowej z wyciskarki

Od momentu zakupu wyciskarki do soków często przygotowuję różnego rodzaju soki. Ostatnio najczęściej są to soki jabłkowe lub jabłkowo -  marchewkowe. Jednak po zakończonej pracy wyciskarki żal mi się robiło, gdy musiałam wyrzucać pulpę powstałą podczas procesu wyciskania soku. W związku z powyższym postanowiłam wykorzystać ją do przygotowania czegoś słodkiego do kawy.
Padło na ciasteczka,  do których chciałam wykorzystać dodatkowe składniki, którymi akurat dysponowałam, czyli  migdałami i wiórkami kokosowymi. Ciasteczka wyszły wyśmienite, nie za słodkie, mięciutkie, po prostu pyszne.

Składniki:
2 szklanki pulpy owocowej (marchewkowo- jabłkowa )
200 g mąki
50 g wiórków kokosowych
50 g pokruszonych płatków migdałów
4 łyżki cukru
3 łyżki miodu
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g masła stopionego
2 jajka

Sposób przygotowania:
Wszystkie suche składniki wymieszać (mąka, cukier, wiórki kokosowe, migdały,cukier, proszek do pieczenia). To samo zrobić z mokrymi składnikami, a następnie dokładnie wymieszać suche składniki z mokrymi. Formować ciasteczka, a następnie układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 15 - 20 minut do ładnego zrumienienia. Smacznego.


1 komentarz: