reklama

czwartek, 6 grudnia 2018

Szynka wieprzowa peklowana pieczona z ziemniakami i cebulą

Już od dawna chodziła za mną tak przygotowana szynka i już miałam zamiar sama ją peklować, gdy z zakupów wrócił mąż, który oznajmił mi, że właśnie zakupił już peklowaną szynkę. Byłam trochę zdziwiona i nie do końca przekonana, jaki będzie smak po upieczeniu, ale moje obawy jak się okazało były bezpodstawne. Szynka okazała się przepyszna, soczysta i miękka, wprost rozpływająca się w ustach. I o to mi chodziło.

Składniki:
1,2 szynki peklowanej
1 cebula
5 ziemniaków
sól
pieprz
tymianek
pieprz ziołowy
rękaw do pieczenia

Składniki marynaty:
1 łyżka musztardy
1 łyżka majonezu
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
sól do smaku
1/2 łyżeczki pieprzu świeżo mielonego
1/2 łyżeczki czosnku mielonego
1/2 łyżeczki papryki mielonej ostrej
1/2 łyżeczki papryki mielonej słodkiej
majeranek

Sposób przygotowania marynaty:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać.

Sposób przygotowania:
Szynkę osuszyć ręcznikiem papierowym, a następnie posmarować dokładnie przygotowaną marynatą, włożyć do miski, nakryć i włożyć do lodówki najlepiej na całą noc. Po tym czasie  szynkę włożyć do rękawa razem z obranymi, pokrojonymi na ósemki i obsypanymi przyprawami ziemniakami wymieszanymi z obraną i pokrojoną w piórka cebulą. Rękaw zawiązać, nakłuć w kilku miejscach a następnie ułożyć na blaszce. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 120 minut. Po tym czasie rozciąć rękaw, lekko rozchylić i dopiec 15 minut. Tak przygotowaną szynkę zaserwowałam z kapustą kiszoną gotowaną. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz