reklama

wtorek, 4 września 2018

Nalewka z winogron

Robiłam już różne nalewki, ale z winogron nigdy. Dlatego gdy tylko dostałam w prezencie większą ilość tego owocu postanowiłam przygotować tą pyszną nalewkę, którą miałam okazję już nie raz  delektować się u naszych znajomych. Nalewki w wielu domach to tradycja. Jednak u mnie w rodzinie z nadmiaru owoców robiło się zawsze wino.

Składniki:
1 kg mieszanych winogron
0,5 l spirytusu
0,5 l wody
0,5 kg cukru

Sposób przygotowania:
Owoce obrać, umyć i  włożyć do słoja , zalać spirytusem zmieszanym z wodą. Po 6 tygodniach zlać spirytus, a owoce zasypać cukrem. Odstawić na dwa tygodnie i od czasu do czasu wstrząsnąć słojem dla lepszego rozpuszczenia cukru. Uzyskany sok zlać, a pozostałe owoce przepłukać 100 ml przegotowanej i ostudzonej wody. Uzyskany syrop wymieszać z odlanym spirytusem. Następnie przecedzić całość przez gazę i wlać do butelek. Odstawić na co najmniej 6 miesięcy, wtedy będzie doskonała.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz