reklama

wtorek, 18 września 2018

Nalewka z derenia

Od dawna miałam ochotę na zrobienie dereniówki, ale nie miałam dostępu do owoców. Jednak bardzo się zdziwiłam, kiedy mąż przyniósł mi owoce derenia, oznajmiając, że nareszcie możemy zrobić nalewkę, która jest bardzo pomocna przy przeziębieniach, czy zaburzeniach jelitowych. Pierwszą dereniówkę zrobiłam w ubiegłym roku i dlatego mogę śmiało ją polecić. Charakteryzuje się niezwykłym aromatem i wyjątkowym smakiem.
Obecnie dereniówka jest raczej rzadkością w domach, gdzie robi się nalewki. Wiele moich znajomych nawet nie słyszało o tym zdrowym  owocu, który był już znany w starożytności, a dereniówka była uważana za nalewkę szlachecką, nazywaną nawet przez niektórych królową nalewek.

Składniki:
500 g dojrzałego derenia
1/2 l spirytusu
250 ml wody
500 g cukru
100 ml wody

Sposób przygotowania:
Dojrzały dereń dobrze wypłukać, ponakłuwać  wykałaczką w wielu miejscach, aby puścił jak najwięcej soku, a następnie wsypać do słoja, zalać spirytusem wymieszanym z wodą i odstawić na miesiąc. Po miesiącu zlać spirytus, a owoce zasypać cukrem. Odstawić na dwa tygodnie i od czasu do czasu wstrząsnąć słojem dla lepszego rozpuszczenia cukru. Uzyskany sok zlać, a pozostałe owoce przepłukać 100 ml przegotowanej i ostudzonej wody. Uzyskany syrop wymieszać z odlanym spirytusem. Następnie przecedzić całość przez gazę i wlać do butelek. Odstawić na co najmniej 6 miesięcy, wtedy będzie doskonała. Dereniówka jest jednak najlepsza, gdy leżakuje kilka lat.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz