reklama

czwartek, 2 sierpnia 2018

Zupa krem z cukinii i pieczarek

Sezon na cukinie w pełni, dlatego też i ja chociaż nie posiadamy ogródka mam cały czas dostęp do niej. W związku z tym moje pomysły na potrawy z jej udziałem powoli się wyczerpują. Jednak, aby cukinie się nie zmarnowały co jakiś czas moje przepisy modyfikuję albo przez dodanie nowych składników albo zmieniając sposób wykonania tak jak to było w przypadku panierowanej kanapki z cukinii. Tym razem postanowiłam dodać do zupy oprócz cukinii pieczarki, kawałek pora i marchewkę, a na koniec dorzucić serek topiony z ziołami. Wyszła pyszna, kremowa zupa, która jak najbardziej przypadła nam do gustu i śmiało mogę ją polecać.

Składniki:
2 średnie cukinie
5 - 6 pieczarek
1 marchewka
kawałek pora
mała cebula
ząbek czosnku
100 g serka topionego ziołowego
2 łyżki masła
sól
pieprz
pieprz ziołowy
gałka muszkatałowa
koperek

Sposób przygotowania:
W garnku roztopić masło, na które wrzucić obraną i pokrojoną cebulę, czosnek i por. Następnie dodać obrane i pokrojone pieczarki i marchewkę. Chwilę wszystko przesmażyć i dodać wydrążone, ale nieobrane ze skórki, pokrojone w kostkę cukinie. Przesmażyć, dolać wody tyle, by zakryła warzywa. Gotować do miękkości. Dodać serek topiony. Następnie odstawiamy i blendujemy do uzyskania konsystencji kremu. Całość doprawić solą, pieprzem i pozostałymi przyprawami. Zupę podałam z grubym makaronem, suto posypaną koperkiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz