reklama

piątek, 17 sierpnia 2018

Udka pieczone po naszemu

To danie całkowicie mi umknęło. Wymyślałam potrawy z udkami w roli głównej , zapiekane w piekarniku, a zapomniałam o tym tradycyjnym daniu, które często gościło w moim i męża domu rodzinnym. Moja mama piekąc kurczaka, czy udka nigdy nie zabielała sosu, tylko polewała kluski tłuszczykiem powstałym podczas  pieczenia. Moja teściowa natomiast zawsze robiła sos  z dodatkiem swojskiej śmietany, która powodowała ten wyjątkowy smak . I właśnie dzisiaj zrobiłam taki sos, chociaż nie ze swojską śmietanką, ale równie pyszny.

Składniki:
4 udka
sól
pieprz
pieprz ziołowy
papryka w proszku słodka
czosnek granulowany
olej
mąka
2 łyżki gęstej śmietany

Sposób przygotowania:
Wszystkie przyprawy dokładnie wymieszać.  Udka dokładnie umyć, wytrzeć do sucha, a następnie natrzeć olejem i przyprawami. Tak przygotowane udka włożyć na godzinę do lodówki.  Po tym czasie rozgrzać olej w brytfance, a następnie włożyć udka i chwilę smażyć. Dolać wody i podusić chwilę. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni i włożyć odkrytą brytfankę. Piec do miękkości i ładnego zarumienienia udek około 1 godziny 15 minut, co jakiś czas polewając powstałym sosem.  Powstały z pieczenia sos zaprawić mąką rozmieszaną w małej ilości wody, aby powstał zawiesisty sos, a następnie dodać 2 łyżki gęstej śmietany. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz