reklama

wtorek, 14 sierpnia 2018

Sałatka szwedzka

W ubiegły czwartek spotkała nas miła niespodzianka, a mianowicie siostra  męża odwiedzając nas wraz z dawno nie widzianą siostrzenicą męża i jej dziećmi przywiozła nam całe wiadro ogórków gruntowych różnej wielkości. Ucieszyłam sie bardzo, bo chciałam przygotować trochę ogórków małosolnych. Ogórki przygotowałam, ale zostały mi jeszcze te przerośnięte, więc postanowiłam zrobić sałatkę szwedzką do słoików, która doskonale nadaje się zarówno na kanapki, jak i jako dodatek do obiadu. Pamiętam, że taką sałatkę uwielbiał nasz starszy syn, gdy jeszcze mieszkał z nami i chyba on przyniósł mi przepis na nią, który znalazłam w moim starym zeszycie z przepisami.

Składniki:
2 kg ogórków
2 duże cebule
2 łyżki soli

Składniki zalewy:
1 szklanka wody
1 szklanka octu 10 %
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju

Sposób przygotowania zalewy:
Wszystkie składniki zalewy wymieszać i zagotować.

Dodatkowo:
gorczyca po 1/2 łyżeczki do każdego słoika
pieprz ziarnisty po 1/2 łyżeczki do każdego słoika

Sposób przygotowania:
Ogórki dokładnie umyć, a następnie poszatkować je na cienkie plastry i przełożyć do większej miski. Cebulę obrać, pokroić w piórka i dorzucić do ogórków, wymieszać dodać sól, ponownie dokładnie wymieszać i odstawić na co najmniej godzinę. Po tym czasie odciśnięte ogórki ciasno ułożyć w wyparzonych słoikach, dodać gorczycę i pieprz, a następnie zalać przygotowaną zalewą. Pasteryzować 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz