reklama

wtorek, 7 sierpnia 2018

Gulasz z indyka z warzywami z dodatkiem nektaryny i płaskiej brzoskwini

Dawno nie robiłam gulaszu z indyka, a że akurat zostało mi trochę mięsa z piersi więc postanowiłam pokroić je i przygotować gulasz warzywno owocowy. Po przeglądzie spiżarki stwierdziłam, że jeszcze nigdy nie zrobiłam mięsa z dodatkiem brzoskwiń, czy nektarynek, więc tym razem to one były dodatkiem do mojego gulaszu, w którym znalazły swoje zastosowanie również  papryki w różnych kolorach, pokrojone w paski, cukinia pokrojona w cieniutkie paski i cebula pokrojona w piórka.
Gulasz zaserwowany z mieszanką pęczaku, kaszy bulgur oraz soczewicy zielonej (Trendy Lunch) okazał się wyśmienitym daniem obiadowym.

Składniki:
500 g piersi z indyka
1 średnia cebula
1 mała cukinia
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryki żółtej
1/2 papryki zielonej
1 nektaryna
1 płaska brzoskwinia
sól
pieprz

Składniki marynaty:
pół szklanki oleju
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka czosnku granulowanego
pieprz ziołowy
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty na całą noc. Następnego dnia na patelni rozgrzać olej i wrzucić wyjęte z marynaty mięso. Obsmażyć z każdej strony, a następnie dodać wyczyszczone i pokrojone w paski warzywa. Dodać trochę wody i dusić. Gdy warzywa staną się al dente dodać obrane ze skórki i pokrojone  owoce. Dusić jeszcze chwilę razem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz