reklama

środa, 4 lipca 2018

Surówka z białej kapusty po chińsku

Tą pyszną surówkę miałam okazję jeść kiedyś u znajomych i nawet nie miałam pojęcia, że jest to surówka serwowana w chińskiej restauracji. Przypomniało mi się o niej planując obiad mięsny do którego taka surówka była by idealnym dodatkiem. A że dysponowałam przepisem mogłam bez problemu ją przygotować.  Jednak zaplanowany obiad z jej udziałem musiałam odłożyć na później, ponieważ taka surówka powinna co najmniej 48 godzin postać w lodówce, wtedy jest najlepsza. Według przepisu do zrobienia tej surówki zużyto białą kapustę, ja natomiast wykorzystałam kapustę szpiczastą i wyszła również bardzo dobra.

Składniki:
Mała kapusta szpiczasta
1 marchewka większa
1 cebula

Składniki zalewy:
1/2 szklanki oleju
1/4 szklanki octu 10 %
1/4 szklanki cukru
płaska łyżeczka soli

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki zalewy umieścić w garnku i zagotować, a następnie odstawić do wystudzenia. Kapustę drobno poszatkować. Marchewkę i cebulę obrać, a następnie zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Warzywa przełożyć do zamykanego pojemnika, polać zalewą i dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na co najmniej 48 godzin. Należy tą surówkę od czasu do czasu przemieszać. Smacznego.


2 komentarze:

  1. Surówkę wg tego przepisu robię drugi raz,jest pyszna i nieskomplikowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja właśnie taką surowe marzyło mi się umieć robic

    OdpowiedzUsuń