reklama

poniedziałek, 25 czerwca 2018

Zupa chrzanowa

O zupie chrzanowej słyszałam, ale jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby ją przygotować. Moi znajomi zazwyczaj przygotowywali ją na Wielkanoc, ale u nas nie było takiego zwyczaju i dlatego nie znałam jej. Jednak ta wielkanocna robiona jest bardziej postnie.  Dzisiaj jednak z braku pomysłu na obiad pomyślałam, że czas najwyższy zrobić taką zupę. Czytałam różne przepisy, ale jakoś nie za bardzo przypasowały mi te z smażonym boczkiem, czy kiełbasą, więc inspirując się różnymi przepisami zrobiłam ją i tak po swojemu. Wyszła przepyszna. Jakie było zdziwienie męża gdy mu podałam taką zupę na obiad. Początkowo myślał, że to biały barszcz, który kiedyś robiłam, ale zaintrygowało go to jajko w zupie. Był zachwycony smakiem tej jakże prostej w wykonaniu zupy.

Składniki:
2 marchewki
kawałek selera
kawałek pora
mała pietruszka
150 g boczku wędzonego
2 l wody
5 - 6 ziemniaków
1 pętko kiełbasy wędzonej
1 słoiczek chrzanu
100 ml śmietany
1 łyżka mąki
sól
pieprz
majeranek
jajka
2 kulki ziela angielskiego
listek laurowy
szczypiorek

Sposób przygotowania:
Warzywa oczyścić wrzucić do garnka, dodać boczek,  listek laurowy i ziele angielskie, a następnie ugotować  wywar. Miękkie warzywa i boczek wyciągnąć z wywaru. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, dodać do wywaru i gotować do miękkości. Dodać  chrzan, pokrojoną w kostkę ugotowaną marchewkę, boczek i kiełbasę. Na koniec zupę zaprawić śmietaną z dodatkiem mąki. Przyprawić solą, pieprzem i majerankiem. Podać z jajkiem ugotowanym na twardo i posypaną posiekanym szczypiorkiem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz