reklama

piątek, 22 czerwca 2018

Zaguby podlaskie

Zaguby to tradycyjna potrawa podlaska, choć nie wszyscy z tamtych terenów ją znają. Ja miałam okazję dowiedzieć się o tej potrawie od koleżanki,  z którą dawno temu pracowałam. Pochodziła ona z Białegostoku i to jej babcia robiła takie pyszności, a swoją wiedzę na ten temat przekazywała wnukom.  Pamiętam jak pierwszy raz miałam okazję spróbować tego specjału, który od razu mi zasmakował. Jednak sama nigdy  nie robiłam tej potrawy, bo po prostu o niej zapomniałam. Teraz gdy ktoś wspomniał o zagubach na jednej z grup kulinarnych, postanowiłam odszukać przepis w moich starych zapiskach i w końcu je przygotować na obiad. Wyszły pyszne i naprawdę godne polecenia.

Składniki na farsz:
100 g boczku wędzonego
1 duża cebula
6 - 7 dużych ziemniaków
sól
pieprz
pieprz ziołowy

Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka ciepłej wody
2 łyżki oleju
płaska łyżeczka soli

Sposób przygotowania:
Boczek pokroić w kosteczkę, a następnie stopić na rozgrzanej patelni. Do boczku dodać pokrojoną drobno cebulę i razem smażyć, aż cebula się zeszkli. Dodać obrane i starte jak na placki ziemniaczane ziemniaki lekko odciśnięte i dobrze przyprawione. Chwilę smażyć, cały czas mieszając, by straciły surowość. Odłożyć do wystygnięcia. W między czasie z podanych składników zagnieść ciasto pierogowe. Ciasto podzielić na pół i rozwałkować na kwadrat, na którym rozsmarować połowę farszu, a następnie zwinąć w roladę, lekko ją spłaszczyć i pokroić na szersze plastry. Wrzucać partiami do gotującej się, osolonej wody z dodatkiem oleju. Gotować 5 minut od wypłynięcia. Zaguby wyciągnąć z wody i odstawić do wystygnięcia. Na patelni rozgrzać olej i partiami smażyć zaguby z obydwu stron na złoty kolor. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz