reklama

czwartek, 31 maja 2018

Syrop z kwiatów czarnego bzu

Już od dawna chciałam zrobić taki syrop, ale gdy mi się o nim przypomniało, to bez już przekwitł. Tym razem było inaczej i w porę mąż z córką nazrywali mi tych pięknych, pachnących baldachimów czarnego bzu i nareszcie mogłam przygotować ten bardzo popularny syrop. Jak się osobiście przekonałam  syrop z wodą i cytryną jest rewelacyjny w smaku i doskonale gasi pragnienie w te upalne dni. Zaś nie rozcieńczony pije się podczas infekcji takich jak między innymi grypa, czy zapalenie oskrzeli w celu ich wyleczenia.

Składniki:
40 baldachimów kwiatów czarnego bzu
2 cytryny
1 kg cukru
1,5 wody

Sposób przygotowania:
Kwiaty oddzielić od łodyżek, a następnie zalać wrzątkiem i odstawić na 12 godzin. Po tym czasie odcedzić i do odcedzonej wody dodać cukier i sok z cytryn, a następnie doprowadzić do wrzenia i chwilę niech pyrka tak jak rosół. Wlewać gorący do wyparzonych słoików, zakręcić i postawić do góry dnem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz