reklama

wtorek, 8 maja 2018

Bigos z cukinii i kapusty włoskiej

Rozmawiając ostatnio z moimi znajomymi o bigosie z cukinii jakoś nie udało mi się przekonać ich do tej nazwy. Dlatego dzisiaj przypomniała mi się ta rozmowa i mając zamiar przygotować tę potrawę na obiad, pomyślałam, że złamię powtórnie przepis i dodam tym razem kapustę włoską, która została mi po przygotowaniu zupy. Oprócz tego dodałam listek laurowy i ziele angielskie, przyprawy które zmieniły nieco smak, oczywiście na plus. Może teraz trafiłam w ich gust, bo według nich bigos musi mieć koniecznie w składzie kapustę.

Składniki:
3 średnie cukinie
1/2 kapusty włoskiej
4 – 5 dojrzałych pomidorów lub pomidory z puszki krojone
600 g kiełbasy cienkiej wędzonej
2 średnie cebule
łyżka swojskiego smalcu
liść laurowy
ziele angielskie
koperek
sól, pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:
Cebulę obrać i pokroić w kostkę, a następnie zeszklić na smalcu. Dodać poszatkowaną kapustę, chwilę smażyć, a następnie dolać trochę wody i dusić. Dwie cukinie potrzeć na tarce o dużych oczkach i dodać do kapusty, zaś pozostałą pokroić w kostkę i dodać, gdy kapusta będzie już al dente. Dodać pomidory, liść laurowy, ziele  angielskie i wszystko razem dusić. Na koniec dodać pokrojoną w kostkę kiełbasę. Przyprawić solą, pieprzem i  pieprzem ziołowym. Podawać suto posypane koperkiem, najlepiej z pieczywem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz