reklama

piątek, 16 lutego 2018

Kotleciki brokułowo - kalafiorowe z piekarnika

Kotleciki brokułowe już były, kalafiorowe również, więc postanowiłam przygotować tym razem kotleciki z połączenia tych składników, bo byłam ciekawa ich smaku. Wyszła zupełnie nowa wersja tych pysznych, szybkich w przygotowaniu kotlecików, które tym razem zaserwowałam z sosem koperkowym na bazie jogurtu mężowi i córce, która przyszła na degustację mojego autorskiego dania. Ja natomiast zjadłam kotleciki z dodatkiem mizerii , do której dodałam posiekany koperek. Było pysznie i sycąco.

Składniki:
1 kalafior
1 brokuł
2 średnie marchewki
3 średnie ziemniaki
pęczek szczypiorku
1 jajko
sól
pieprz
pieprz ziołowy
pieprz gruboziarnisty z kolendrą
bułka tarta
ser żółty tarty

Składniki na sos koperkowy:
500 ml jogurtu naturalnego
sól
pieprz
pieprz ziołowy
pęczek koperku posiekanego
Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu wymieszać.

Sposób przygotowania:
Kalafior i brokuł podzielić na różyczki i ugotować w osolonej wodzie. Marchewki i ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i ugotować do miękkości. Ugotowany kalafior i brokuł odcedzić i rozgnieść widelcem, ziemniaki i marchewkę przecisnąć przez praskę. Wszystko wymieszać i odstawić do ostygnięcia. Do tej ostygniętej masy dodać drobno posiekany szczypiorek, jajko, bułkę tartą, przyprawić solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Z tak przygotowanej masy formować kotleciki, okładać na wyłożonej papierem blaszce. Posypać startym, żółtym serem i zapiekać w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 35 minut. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz