reklama

piątek, 9 lutego 2018

Chleb półrazowy

Dawno już zabierałam się za upieczenie chleba, ale jakoś nigdy nie byłam przekonana do tych wszystkich przepisów dostępnych w internecie. Aż w końcu dzieci mnie przekonały do upieczenia pierwszego chleba w moim życiu. Wykorzystałam przepis mojego syna Marka, który piecze go na co dzień. Zdjęcia chlebka w jego wykonaniu tak na mnie podziałały, że w końcu postanowiłam sama przygotować taki wspaniały chlebek i wcale tego nie żałuję, bo chleb z tego przepisu jest naprawdę pyszny.

Składniki:
250 g mąki razowej
250 g mąki pszennej
14 g drożdży suchych
łyżeczka cukru
łyżeczka soli
2 łyżki oleju
300 ml letniej wody

Sposób przygotowania:
Wszystkie suche składniki wymieszać, a następnie dodawać stopniowo olej i wodę i dokładnie wyrobić ciasto do uzyskania gładkiej masy. Włożyć do miski, nakryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi swoją objętość jeszcze raz wyrobić . Włożyć do foremki o wymiarach 28 x 11 wysmarowanej masłem, oprószonej mąką razową i odstawić do wyrośnięcia. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku 35 minut. Po tym czasie sprawdzić czy chleb jest upieczony. W tym celu postukać od spodu formę i gdy usłyszymy głuchy odgłos to znaczy, że chleb upieczony. Wyłożyć na deskę do ostygnięcia. Smacznego.


2 komentarze:

  1. Ja tez piekę podobny chleb ,dodaję drożdze ale piękę na zakwasi który sama robie ,dziękuję za wszystkie wspaniałe przepisy z których dużo korzystam .Pozdrawiam panią

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń