reklama

wtorek, 30 stycznia 2018

Zupa pieczarkowa z mleczkiem kokosowym

Bardzo lubimy zupę pieczarkową, dlatego też co jakiś czas staram się ją w jakiś sposób modyfikować przez dodawanie różnych składników. Tym razem postanowiłam wykorzystać mleczko kokosowe , które już jakiś czas zalegało mi w spiżarce. Dodanie przypraw też zrobiło swoje. Trochę obawiałam się tego połączenia, ale po skosztowaniu tej wersji zupy, moje obawy okazały się bezpodstawne. Zupa wyszła przepyszna. Teraz mogę śmiało stwierdzić, że jeśli chce się jeść co raz to inne wersje tradycyjnych potraw nie trzeba się bać przypraw i takich dodatków jak mleczko kokosowe, które  ani w moim domu rodzinnym, ani w domu rodzinnym mojego męża nigdy nie było stosowane.

Składniki:
400 g pieczarek
kawałek pora
2 marchewki
1 pietruszka
2 łyżki masła
1,5 l rosołu
1/2 szklanki mleczka kokosowego
makaron ja dałam połamane wstążki
sól
pieprz
gałka muszkatołowa
imbir mielony
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:
Pieczarki i pozostałe warzywa obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Por obrać i pokroić w pół plasterki. W garnku rozgrzać  masło, a następnie wrzucić starte i pokrojone warzywa. Wszystko razem przesmażyć. Dodać pieczarki i jeszcze razem wszystko przesmażyć około 10 minut. Zalać rosołem. Po zagotowaniu zupy wsypać makaron i gotować do jego miękkości. Dodać sól i pieprz. W słoiczku rozmieszać 2 łyżeczki mąki z wodą i wlać do zupy. Na koniec  wlać mleczko kokosowe rozmieszane z kilkoma łyżkami zupy. Doprawić pozostałymi przyprawami. Podawać posypaną natką pietruszki. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz